Szkoła Podstawowa im. Żołnierzy Armii Krajowej w Warszkowie

Edukacja wczesnoszkolna

08.05.2020r.
Witam was serdecznie .Dzisiaj będziemy mówić także o łące .Otwórzcie podręcznik na stronie 12/13 i ponownie przyjrzyjcie  się ilustracji ,która przedstawia łąkę i zwierzęta ,które na niej żyją .Dzisiaj znajdźcie znane wam rośliny i ułóżcie z tymi nazwami roślin nowe zdania do zaszytu klasowego.Następnie otwórzcie karty pracy i wykonajcie wszystkie  ćwiczenia na stronie15. Zróbcie sobie teraz przerwę .
Edukacja matematyczna
Już wiemy , że wodę  (ogólnie płyny ) mierzy się   w litrach .Jeden litr możemy zamienić na 2 razy po pół litra (inaczej 1/2 litra+ 1/2litra) lub 4 razy po ćwierć  litra (inaczej 1/4 litra +1/4 litra + 1/4litra + 1/4 litra) .Proszę teraz wykonać zadania ,które są po przeciwnej stronie wczorajszych zadań .Są to bardzo łatwe zadania ,więc nie zajmie wam to dużo czasu.Powodzenia .
Zajęcia techniczne
Dzisiaj bardzo proszę popatrzeć na stronę https://maluchwdomu.pl/2020/03    pod tytułem Jak zrobić łatwe zwiarzątka i kwiaty ?-Maluch w domu.Na tej stonie internetowej w  bardzo dostępny i zrozumiały sposób pokazany jest, krok po kroku, sposób zrobienia różnych zwierząt.Powiem że ja się bardzo dobrze przy tym bawiłam czego i wam życzę . 

07.05.2020r.
Witam was serdecznie .Dzisiaj będzie krótko .Otwórzcie podręcznik na stronie 12/13 i przyjrzyjcie  się ilustracji ,która przedstawia łąkę i zwierzęta ,które na niej żyją .Odszukajcie na łące 3 zwierzęta i ułóżcie z tymi nazwami zwierząt nowe zdania do zaszytu klasowego.Następnie otwórzcie karty pracy i wykonajcie ćwiczenia na stronie 14/15czyli 1 , 2  i 3.Zróbcie sobie teraz przerwę .
Edukacja matematyczna
Wiemy , że wodę  (ogólnie płyny ) mierzy się   w litrach .Jeden litr możemy zamienić na 2 razy po pół litra (inaczej 1/2 litra+ 1/2litra) lub 4 razy po ćwierć  litra (inaczej 1/4 litra +1/4 litra + 1/4litra + 1/4 litra) .Proszę teraz wykonać zadanie (tylko)1,2 i i 3 .Są to bardzo łatwe zadania ,więc nie zajmie wam to dużo czasu.Powodzenia .
Wychowanie fizyczne
Na dzisiejsze ćwiczenia przygotujcie :piłkę ,jakiś dłuższy patyk lub może być i miotła ,piórko lub balon i coś okrągłego ale płaskiego .1-ćwiczenie :podrzucajcie piłkę 10 razy do góry .10 razy odbijajcie o podłogę lub ziemię (bo te ćwiczenia możecie robić na podwórku)najpierw 1 ręką potem drugą ręką , następnie na zmianę :raz lewą ,raz prawą ręką .Chwilę odpocznijcie wykonując wdech i wydech.Teraz weźcie piórko i dmuchajcie w nie przez chwilę tak , aby utrzymało się przez chwilę w powietrzu .Coś co jest płaskie  i okrągłe połóżcie na podłodze lub ziemi dalej od siebi i próbujcie w ten przedmiot trafić jak najwięcej przez kilka minut.Po ćwiczeniach zróbcie kilka podskoków i kilka pajacyków ,a następnie 5 wdechów i wydechów.Dziękuję za ćwiczenia .
Edukacja przyrodnicza
Z przyrody obejrzyjcie filmiki https://www.youtube.com/watch?v=8kmRKa9jWI  oraz WędrówkiSkrzata Borówki na stronie bing.com/images na You Tube i w zeszycie matematycznym wypiszcie nazwy zwierząt mieszkających na  łące .

06.05.2020r.
Edukacja polonistyczna
Jak majówka to wyprawy rowerowe albo i rajdy rowerowe.Fajnie tak jechać rowerkiem w siną dal ,wietrzyk lekko muska nam twarz ....oj rozmarzyłam się .Prosze otwórzcie na stronie 8/9 i zobaczycie tam rowery 1-to taki chodzony ,który jest teraz na czasie chociaż już dawno go wymyślono  .2- trochę dziwnie wygląda i myślę że dzisiaj nie każdy by umiał na nim jeździć ,3 -to rower już naszych czasów .Wszyscy go znamy .Niestety nie wszyscy możemy na nim jeździć, gdyż prawidłowo powinnyśmy mieć kartę rowerową albo jeździmy tylko z dorosłym. Zanim jednak wyruszymy na wycieczkę rowerową musicie się nauczyć z czego składa się rower i musimy też znać przepisy ruchu drogowego dotyczące szczególnie rowerów .W podręczniku przeanalizujcie budowę roweru i przechodzimy do ćwiczeń .Na stronie 10 wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 .Potem otwórzcie ponownie podręcznik i pooglądajcie zamieszczone tam obrazy różnych krajobrazów .Natomiast  na stronie 10/11 z prawej strony umieszczone są 4 wyrazy .Proszę ułóżcie z nimi proste zdania i napiszcie je do zeszytu klasowego .Kiedy już to zrobicie wykonajcie ćwiczenie 4 i 5 .W 4 ćwiczeniu tylko trzeba podpisać ilustracje .Zróbcie sobie krótką przerwę .
Edukacja matematyczna
W edukacji matematycznej będziemy dzisiaj mówić o kwartale .Kwartał to inaczej 3 miesiące .Cały rok ma kwartałów ile????  tak zgadza się 4, bo 12 miesięcy podzielić na 3 równa się 4.Proste -prawda? Wykonajcie zadania ze strony8/9  .Aha zadanie 3 można rozwiązać za pomocą zadania 2,które trzeba najpierw uzupełnić.Kiedy już rozwiążecie zadania wytnijcie 2 zadanie i wklejcie do zeszytu klasowego.I to wszystko na dzisiejszych lekcjach .
Edukacja społeczna .
Narysujcie w zeszycie do matematyki piękny rower i obok znaki drogowe ,które są w podręczniku pod rowerem .Życzę miłego dnia .

25 .03.2020r.

Mam nadzieje że jesteście wypoczęci ,więc do dzieła.
Prosze otworzyć podręcznik i uważnie przeczytać tekst "Basia i pieniądze"Uczniowie ,którzy słabiej czytają niech poproszą rodziców o przeczytanie im tego tekstu .Z góry dziękuję rodzicom za pomoc.Po przeczytaniu proszę otworzyć ćw. na stronie 20 i wykonać ćwiczenie 1 -należy nakleić zdania w odpowiedniej kolejności i podkreślić czasowniki (kredką)
Przypominam że czasownik odpowiada na pytanie CO ROBI?(ŚPI ,CZYTA ,MARUDZI, LICZY).
3-Zastanówcie się z rodzicami na temat:-Gdzie lubią robić zakupy :w małym sklepiku czy w  supermarkecie?  i dokończcie poniższe zdanie w ćwiczeniu .
4-W tym ćwiczeniu wypełnijcie liczbę mnogą i pojedynczą rzeczownika.
I to już wszystko z edukacji języka polskiego .Zróbcie sobie małą przerwę
Po przerwie witam i proszę aby otworzyć ćw. z matematyki .Tam na stronie 18 są 3 ćwiczenia :
1-dopasuj figury do odpowiedniej ramki i rozwiąż hasło .
3-w tym ćw.i w ćwiczeniu 6  należy zmierzyć długości boków figur i zapisać wymiary w kratkach .
Łatwe prawda?
Dla chcących jest ćwiczenie numer 5 i 7 .
Przypominam o tym że czworokąty ,które mają 4 kąty prostei 4 boki parami równe, nazywamy PROSTOKĄTAMI.
Podaję swojego  e-maila www.danuta@o2.pl .Oczekuję od godziny 10:00 - do  13:00  każdego dnia na wasze potwierdzenia że wykonaliście swoje lekcje .
Życzę miłego dnia i powodzenia .

26.03.2020r.

J. polski
Wiele razy mówiliśmy o EKOLOGII i dzisiaj na naszej lekcji poruszymy ten temat .Mianowicie otwórzcie sobie podręcznik na stronie 24 i przeczytajcie nawet 2 razy wiersz ,który się tam znajduje .W tym wierszu ołówkiem zaznaczcie wszystkie nazwy warzyw i owoców .Następnie przepiszcie do zeszytu hasło ,które znajduje się pod wierszem.Kiedy to zrobicie otwórzcie ćw. na stronie 23 i wykonajcie ćwiczenie 1.
Kiedy już napiszecie ćwiczenie proszę zróbcie sobie krótką przerwę.
Matematyka
Myślę że już jeteście gotowi do dalszej pracy.
Otwórzcie ćwiczenia z matematyki na stronie 20 i pobawcie się pchełkami a nastepnie otwórzcie stronę internetową https://szaloneliczby.pl/klasa-2/ i wykonajcie 2 ćwiczenia na dodawanie i odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego , które sami sobie wybierzecie.
Myślę że jak wykonacie sobie ćwiczenia to znowu odpoczniecie, aby po przerwie przystąpić do wykonania pracy plastyczno-technicznej .
Na stronie 25 ćwiczeń z j.polskiego znajdziecie przykładowego zwierzaczka.
Chciałabym abyście do przyszłego tygodnia wykonały podobnego stworka z różnych odpadów. Liczę na wasze wspaniałe pomysły.
 Jeszcze raz bardzo proszę o informację zwrotną o wykonanych lekcjach ,
w godzinach umówionych ze mną tzn od:10:00 do: 13:00 każdego dnia.
                    Życzę powodzenia .

27.03.2020r.
Edukacja polonistyczna
Na dzisiaj przygotowałam wam tylko trochę pracy .Otwórzcie podręcznik i przeczytajcie uważnie tekst "Śmieci wokół nas ".Ponieważ  nasza planeta Ziemia jest cały czas zaśmiecana w oparciu o ten tekst narysujcie w zeszytach klasowych pojemniki z odpowiednimi napisami segregacji .Następnie otwórzcie ćwiczeniai wykonajcie ćw. nr 3 i 4 (str.24),które są z zasadą pisowni ż z wymianą na g . oraz ćw.3 i 4 (str. 26/27) .
3-należy napisać rzeczownik we właściwej liczbie a w 4 napisać ogłoszenie o zgubionym piórniku korzystając z pytań pomocniczych .
Edukacja matematyczna .
Dzisiaj w zeszytach klasowych ułóżcie zadanie z treścią o dowolnym temacie .Macie do wyboru dwa działania :
46+38=........ lub      77-14= ............
Poćwiczcie również tabliczkę mnożenia i dzielenia pisząc po 4 przykłady do zeszytu klasowego.
To na dzisiaj już wszystko .Dziękuję wam za przysyłanie informacji o wykonanych zadaniach .Jestem z was bardzo dumna .Dziękuję również rodzicom za pomoc w odrabianiu lekcji .

30.03.2020r.
Edukacja polonistyczna
Bardzo proszę o otworzenie podręczników na stronie 26 i  uważne przeczytanie tekstu pt:"Zwiedzamy zabytki". Uczniowie ,którzy słabiej radzą sobie z czytaniem niech poproszą mamę ,tatę, siostrę albo brata o przeczytanie tego tekstu.Z góry im za to dziękuję .Podczas czytania ,ołówkiem zaznaczajcie sobie  nazwy zabytków Krakowa . To wam  się przyda. Kiedy już tekst przeczytacie proszę otworzyć ćwiczenia na stronie 28 i wykonać ćwiczenie 1 i 2 . Następnie przeczytajcie polecenie ćwiczenia 4 i podpiszcie ilustracje .Myślę że to będzie łatwe ,ponieważ wiele razy mówiliśmy o tych miastach.
Teraz zgadnijcie o jakim ja myślę mieście ? Wystarczy odpowiedzieć na pytania a pierwsze litery wam powiedzą jakie to miasto.
1.Bije nam w piersi? .............................
2.Jesz nią zupę ? ..................................
3.Jest słodki , ma  dużo pestek i jest w środku czerwony  ? .........................
4. Jakie święta się zbliżają?  ..........................
5.Mieszkają w nim harcerze na  obozie ?  .....................
6.Czego nie wolno palić w lesie?  .........................
Prawda jakie to łatwe? Przepiszcie te pytania z odpowiedziami do zeszytu klasowego.
Teraz odpocznijcie trochę .
Witajcie ponownie .
Edukacja matematyczna
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 22  . Są tam ćwiczenia , które pokazują różne sposoby obliczania liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego .My już takie obliczenia wykonywaliśmy i też kilkoma sposobami :
1.  Najpierw dodajemy  dziesiątki potem jedności i obliczamy.
2.Do pierwszego składnika dodajemy dziesiątki a potem jedności .
3. Pierwszy składnik dopełniamy do pełnej dziesiątki i następnie dodajemy resztę liczby.
Kiedy już  oswoicie się  z zasadami dodawania proszę wykonajcie krótkie 1 i 2 ćwiczenie .
Moje przykłady napiszcie w zeszycie klasowym wybranym sposobem :
36+26=                                         58+34=
49+28=                                          25+49=
Ponownie odpocznijcie sobie a w między czasie  przygotujcie : 1 książkę, woreczek z ryżem lub kaszą i piłkę ,bo napewno w domu jakaś jest.
Wychowanie fizyczne
Mam nadzieję że macie przygotowane przybory .
Ćwiczenie 1 .Połóż na głowie książkę i proszę zrobić 3 okrążenia wokół np: stołu , dywanu .Ćwiczenie 2 Spróbuj 10 razy podrzucić woreczek trzymając go w rękach do góry i łapiąc go .Potem połóż go na stopie, następnie  podrzuć go i złap też 10 razy .Jak się zmęczyłeś to odpocznij i ponownie wykonaj te ćwiczenia .Ćwiczenie 3.Weź piłkę i poodbijaj o podłogę najwięcej ile potrafisz za jednym razem .Wyniki napisz mi na e-maila .Liczę na uczciwość .Na dzisiaj to wszystko .Życzę miłego dnia .

31.03.2020r.
Witajcie .
Edukacja polonistyczna
Dzisiaj zajmiemy sie zabytkami  i planem miasta Krakowa. Na początku otwórzcie podręczniki na stronie 30 i przeczytajcie tekst .Po jego przeczytaniu napiszcie do zeszytu moją notatkę .ZABYTEK -to budowle , przedmioty i pamiątki posiadające wartość historyczną ,artystyczną lub naukową  z przeszłości .Kiedy napiszecie notatkę, proszę otworzyć ćwiczenia na stronie 30 przypatrzcie się uważnie planom Krakowa i wykonajcie ćw. 5,6 i 7.Nie są to ćwiczenia trudne ,tylko trzeba uważnie się przypatrywać mapce.
Zapraszam na krótką przerwę .
Myślę że jesteście już wypoczęci .
Edukacja matematyczna
Dzisiaj rozwiążemy kilka zadań tekstowych .
Otwórzcie ćwiczenia na stronie 23.
3-zadanie należy obliczyć dowolnym sposobem działania ,tak jak uczyliśmy się wczoraj .
Potem przeczytajcie zadanie z treścią nr 5 i rozwiążcie je.
Na stronie 24 rozwiążcie zadanie nr.
1-gdzie trzeba najpierw obliczyć sumy a potem pomalować drogę na czerwono.
2 i 5 to zadania z treścią .Przeczytajcie uważnie nawet 2 razy , aby  poprawnie je rozwiązać .
Zadanie 6  to praca dla chętnych uczniów .Życzę powodzenia .
Wychowanie fizyczne
Mam nadzieję że wszyscy wykonali wczorajsze ćwiczenia . Dzisiaj na początek zróbcie 10 pajacyków ,10 podrzutów woreczkiem ,10 skłonów i 10 przysiadów .Zmęczeni ? Nie ? No to podskoczcie jeszcze10 razy.Teraz odpocznijcie i przygotujcie sobie kawałek sznurka około 1 metra , piłkę i małą poduszkę .Mam nadzieję że już macie potrzebne przybory .
Ćwiczenie :ze sznurka zróbcie kółko ,odliczcie 5 kroków i rzucajcie piłką lub poduszką do celu  ,ile chcecie .Kiedy zaprosicie do wspólnej zabawy rodziców lub rodzeństwo można zrobić zawody sportowe .Myślę że będziecie  się świetnie bawić .
Plastyka
Przygotujcie kredki i narysujcie nimi plan swojej drogi do autobusu.
Kółko muzyczne
Witam was serdecznie .Kto ma cymbałki niech przypomni sobie wszystkie piosenki ,które się nauczyliśmy. Kiedy już sobie pogracie ,przygotujcie jakiś grzebyk i kawałek gazety .Przyłóżcie gazetę do grzebyka ,następnie przyłóżcie swoje usta do instrumentu przez siebie skonstruowanego i bawcie się muzyką .Powodzenia .W razie problemów śmiało dzwońcie do mnie .

 

01.04.2020r.

 

Witajcie w dniu prima-aprilis .

 

Edukacja polonistyczna 

 

Chociaż dziś prima-aprilis to jednak trzeba się uczyć.Pamiętajcie jednak aby żarty nikogo nie krzywdziły ale były śmieszne .Teraz otwórzcie podręczniki do historii starożytnej na stronie 32 i przeczytajcie tekst o manufakturze w Łodzi (do polskiego ha ha ha ),ale tekst przeczytajcie .Po przeczytaniu tekstu przepiszcie do zeszytu klasowego wyjaśnienie pojęcia MANUFAKTURA -JEST NA STRONIE 32 .Kiedy już to napiszecie otwórzcie ćwiczenia na stronie 34 i wykonajcie ćw. 1(to prosta krzyżówka),3(trzeba ułożyć kilka innych wyrazów)i 4(lustracje należy podpisać wyrazami z ramki). Dla uczniów ,którzy nie mają co robić ,zostało ćwiczenie 2 i 5 .

 

Edukacja matematyczna 

 

Otwórzcie ćwiczenia na stronie 26 i w ćwiczeniu pierwszym należy obliczyć dodawanie dwóch liczb ,wpisać wyniki do tabeli od największego do najmniejszego a literki dadzą rozwiązanie.W zadaniu drugim trzeba dopasować działanie i napisać odpowiedź.W ostatnim zadaniu 6 trzeba uważnie przeczytać treść i dopiero je wykonać .

 

TERAZ ZAGADKA

 

Czego roztargniony żołnierz nie może włożyć na głowę .Ha ,ha ,ha .Ciekawa jestem kto z was to odgadnie ?

 

Edukacja przyrodnicza

 

Przygotujcie mały talerzyk ,trochę waty i jakieś nasiona .Może być :rzeżucha,rzodkiewka, sałata lub jakieś inne ziarna.Zmoczcie dość mocno watę i rozsypcie na niej ziarenka czy też nasiona.Podlewajcie tak aby wata nie była sucha i za kilka dni powiecie mi , co sie stało z nasionami. 

 

Ojej chyba woła was mama! Szybko biegnijcie do niej!

 

Prima - aprilis!

02.04,2020r.

Edukacja polonistyczna 
Witajcie!
Na dzisiaj przygotowałam wam lekcje o pomnikach ale nie tych ,które stoją na skwerach miast i są z kamieni czy też brązu .Dzisiaj powiemy sobie o pomnikach przyrody .W podręczniku na stronie 34-35 znajdziecie właśnie tekst o pomnikach przyrody .Oczywiście tekst jest do nauczenia się czytać  przez wszystkich moich uczniów . Z tego tekstu musicie stworzyć zdanie z wyjaśnieniem co to jest pomnik przyrody? i napisać w zeszycie klasowym .Następnie przeczytajcie wiersz pt : "Bartek" .Kiedy już przeczytacie to wklejcie do zeszytu lub narysujcie głównego bohatera tego wierszyka.
Chwilkę odpocznijcie i otwórzcie ćwiczenia na stronie 37 . Wykonajcie ćw. 2. W ćwiczeniu 3 napiszcie tylko pytanie a jeśli wykonaliście wcześniejsze moje polecenie to drugą część polecenia macie już w zeszytach .
Teraz krótka przerwa :wstańcie i zróbcie 5 pajacyków i poruszajcie palcami. Zróbcie 5 wdechów i wydechów .
Edukacja matematyczna
Kiedy już otworzycie ćwiczenia na stronie 28 i 29,wykonajcie zadanie 1,2 i 3 .Tylko uważnie przeczytajcie polecenia .Natomiast ćwiczenia :
4- przypomnijcie sobie wiadomości o zapisie  cyfr rzymskich (macie je w zeszytach klasowych) a ćwiczenie nie będzie trudne .
5-tu musicie nakleić odpowiednie pieniądze .
6-przeczytajcie polecenie i zaznaczcie właściwą odpowiedź
7- przygotujcie sobie termometr ,przeczytajcie polecenie i zaznaczcie prawidłową odpowiedź .
Natomiast zadanie 8 i 9 jest dla chcących dostać  za zadania szóstkę .
Myślę że teraz zrobicie sobie przerwę ,bo za chwilę wychowanie fizyczne .
Witam ponownie i na początek w miejscu pobiegnijcie sobie  do Sławna i z powrotem .Teraz połóżcie się na podłodze i pomachajcie nogami jakbyście jechali  na rowerze.Chwilę poleżcie bez ruchu i rozluźnijcie się .Zamknijcie oczy i pomyślcie, że jesteście nad morzem i słyszycie szum fal .Prawda jak miło?Poproście kogoś aby klasnął  w dłonie .kiedy usłyszycie  klaśnięcie szybko wtedy wstańcie i tak kilka razy połóżcie się i wstańcie . Na zakończenie ponownie zróbcie kilka pajacyków i skłonów .Dziękuję na dzisiaj to już wszystkie ćwiczenia.
Edukacja muzyczna
pamiętacie że gama to 8 dżwięków .Przypomnijcie sobie jakie. Macie je w zeszytach .Następnie otwórzcie ćwiczenia od polskiego ina stronie 84 jest ćwiczenie 1 i 2 ,które musicie wykonać .Kiedy już napiszecie pobawcie się z ćwiczeniem na stronie 85 numer 6 .Poprostu w tym ćwiczeniu trzeba wystukać rytm wypowiadając napisane wyrazy i dopasowując rytm do odpowiedniego np. syn pasuje do rytmu 4/4 jako cała nuta .
Na dzisiaj to już koniec lekcji .Życzę powodzenia i miłego dnia .

Rozwiązanie zagadki prima-aprilisowej :Roztargniony żołnierz nie może włożyć hełmu na lewą stronę .

03.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Na dzisiejszych lekcjach poświęcimy czas  tematyce wiosennej. Przypominam że od 21.03.jest już wiosna . Wczoraj nawet widziałam klucz bocianów na niebie . Chociaż wcale nie jest tak ciepło jak powinno być  to jednak taki bociani klucz nastraja nas pozytywnie. Rzeczywiście przyroda budzi się do życia .Ptaki już ślicznie ćwierkają ,budują gniazdka  a kwiaty zaczynają już kwitnąć .O innych oznakach wiosennych przeczytacie w podręczniku na stronie 36 i 37 . Zatem bierzcie się do roboty aby za chwilę otworzyć ćwiczenia na stronie 38/39 . Myślę że już przeczytaliście tekst więc otwórzcie ćwiczenia .Przypomnijcie sobie wiadomości o symbolach pogody i wykonajcie ćw. 1. Drugie ćwiczenie przepiszcie do zeszytu klasowego uzupełniając go .W czwartym ćw. należy połączyć sylaby tak aby tworzyły nazwy zwierząt np. wie-wiór-ka ,potem przepisać tylko te ,które budzą się ze snu zimowego .Proste prawda ? Ćwiczenie 5 wystarczy uzupełnić wyrazami z ramki. Żeby nie było tak łatwo to proszę poćwiczyć ortografię pracując na komputerze , na stronie https://www.dyktanda.net/dyktando-46.php   .
Teraz chwilkę odpocznijcie
Edukacja matematyczna
Musicie teraz otworzyć ćwiczenia na stronie 32/33 i wykonać zadanie 1,2 i 3.W tych zadaniach należy wykonać obliczenia na odejmowanie do 100 z przekroczeniem progu dziesiątkowego .Napewno pamiętacie jak obliczaliśmy działania  na dodawanie 3 sposobami i też z przekroczeniem progu dziesiątkowego .Tak samo robimy na odejmowanie .Pierwszy sposób polega na tym ,że najpierw odejmujemy od pierwszej liczby dziesiątki a potem jedności 54-37=54-30-7=24-7=24-4-3=20-3=17 .  Drugi sposób polega na tym żeby od odjemnej odjąć tylko dziesiątkę  z taką samą jednością a potem tylko jedność jaka została np. 35-27=35-25-2=10-2=8 .Ten sposób też jest prosty .Trzeci sposób to nic innego jak odejmowanie  jedności do pełnej dziesiątki a potem to co zostało np. 56-38=56-6-32=50-32=50-30-2=20-2=18 . Też jest łatwym sposobem .Mnie chyba najbardziej odpowiada sposób 2 .A wam? Może ktoś z was ma jeszcze inny sposób na odejmowanie z przekroczeniem progu dziesiątkowego ? Czekam na propozycje .Z matematyki to już koniec zadań . -Aha zadanie 4 i 5 dla chętnych .
Znowu zapraszam na krótką przerwę i proszę przygotować nożyczki , kolorowy papier  ,jakiś patyczek długości około 20 centymetrów,   kawałek sznurka i klej . 
Zajęcie techniczne
 Praca nie jest trudna .Mianowicie zróbcie 3 kwiatki .Poproście mamy albo babcie ,które napewno wam pomogą w wykonaniu tej pracy.Kiedy kwiaty będą gtowe zwiążcie je razem ,dołóżcie kilka gałązek bazi ,oplećcie je razem kolorowym sznurkiem albo tasiemką  i czary mary palma wielkanocna jest już gotowa. Życzę powodzenia .Myślę że Palmy  będą przepiękne .Liczę na wasze pomysły.

06.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Witajcie w poniedziałek .Na pewno jesteście gotowi do pracy, więc zaczynamy.21 marca przyszła do nas wiosna .Widać ją na każdym kroku . Rankiem śpiewają ptaszęta ,jest co raz jaśniej,drzewa dostają pąki a wiosenne kwiaty zaczynają kwitnienie .Na niebie można zobaczyć klucze powracających bocianów .Teraz bardzo proszę otworzyć podręczniki na stronie 38 .Uważnie przeczytajcie (nawet 2 razy) zamieszczony tam wiersz. Oczywiście trzeba się go nauczyć czytać .Następnie otwórzcie ćwiczenia na stronie 40 / 41 i wykonajcie ćwiczenia , które są ściśle związane z wierszem w podręczniku .W pierwszym ćwiczeniu wystarczy połączyć pasujące fragmenty do siebie i potem napisać 3 rymujące się pary wyrazów.W drugim ćwiczeniu wypiszcie z wiersza po 2 rzeczowniki (kto ? co?) ,czasowniki (co robi?) i przymiotniki( jaki? ,jaka ?, jakie? ).To ćwiczenie przepiszcie do zeszytu. W ćwiczeniu 3 należy odpowiedzieć pełnym zdaniem na pytanie a w czwartym należy tylko podpisać ilustracje .Dla uczniów , którzy chcą mieć szóstkę jest ćwiczenie nr.6 , ale dodatkowo należy napisać 5 zdań z wybranymi wyrazami, (które się tam znajdują) do zeszytu szkolnego.Liczę, że wszyscy chcą mieć szóstkę ,więc życzę powodzenia.
Teraz zróbcie sobie krótką przerwę .
Edukacja matematyczna
Witajcie po przerwie i od razu otwórzcie ćwiczenia na stronie 34/35 i wykonajcie zadania ,które się tam znajdują .Wszystkie zadania są dosyć łatwe ,bo utrwalają te lekcje ,które były w tamtym tygodniu.Jedynie przypominam ,że należy uważnie przeczytać treść zadania .Podkreślić pytanie. Rozwiązać działanie, bo wynik z działania musi dać nam odpowiedź.Odpowiadamy na pytanie zawsze pełnym zdaniem .
Ponownie zróbcie sobie przerwę i przygotujcie: piłkę ,sznurek (około1 metra) ,1 dobrze ugotowane jajko na twardo ,łyżkę i widelec .
Wychowanie fizyczne
 1 ćwiczenie -10 razy podrzućcie piłkę do góry a potem 10 razy odbijcie piłkę o podłogę .I tak kilka razy na zmianę (to podrzucać, to odbijać ).2 ćwiczenie-ze sznurka zróbcie kółko i piłką rzucajcie do celu 10 razy .Jestem ciekawa kto z was rzuci piłkę 10/10 do środka kółka? 3 ćwiczenie potrzebuje innych osób więc zaproście domowników .Określcie sobie jakąś trasę np. wokół dywanu ,stołu ,ławy albo od drzwi wejściowych do pokoju.Teraz zaznaczcie start i metę . W tej zabawie sportowej liczy się czas biegu po wyznaczonej trasie .Najpierw biegamy z jajkiem na łyżce  a potem na widelcu .Jestem ciekawa komu jajko nie spadnie ani razu bo komu spadnie ,ten musi wrócić na metę .Na zakończenie zabawy wszyscy zróbcie pięknie 5 pajacyków .Życzę wesołej zabawy. 

07.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Witajcie .Dzisiaj przeczytacie sobie opowiadanie o tym , jak pewien kwiatek cieszył się że był pierwszy .Co z tego wynikło dowiecie się ze strony 40/41 .Uczniowie ,którzy słabiej czytają niech poproszą kogoś z bliskich . Z góry im za pomoc dziękuję.Kiedy już przeczytacie ,proszę napisać w zeszycie odpowiedź na pytanie : Dlaczego warto mieć przyjaciół ? (3, 4 zdania).Kiedy już napiszecie w zeszytach zróbcie sobie przerwę .Po przerwie otwórzcie ćwiczenia i wykonajcie  ćw. 1 i 3 ,które jest ściśle złączone z opowiadaniem .Następnie wykonajcie ćwiczenie 2 i 4 .W drugim ćw. należy napisać według wzoru formy przymiotników tzw stopniowanie np. mały -mniejszy -najmniejszy.W ćw. 4  podkreślić te wyrazy ,które należą do rodziny wyrazu góra  i z wybranym ułożyć nowe zdanie.Potem wytnijcie obrazek ze strony 45 pokolorujcie go i wklejcie do zeszytu .
Teraz chwila z ćwiczeniami ;poruszajcie chwilę palcami ,potem wygnijcie kręgosłup do tyłu następnie podskoczcie 5 razy i siadamy do dalszych lekcji .
Edukacja  matematyczna
Dzisiaj utrwalimy sobie wiadomości o temperaturze . Ten temat nie tak dawno mieliśmy . Wykonajcie ćwiczenia ze strony 36/37.W piątym zadaniu trzeba koniecznie uważnie przeczytać potrzebne do zaznaczenia temperatury  w określonym mieście .Mogę podpowiedzieć że pierwszy termometr to Berlin ,a może się mylę?
Wychowanie fizyczne
Dzisiejsze ćwiczenia są bardzo proste .Najpierw pobiegajcie sobie wokół stołu ,dywanu albo pobiegajcie po podwórku tak około 10 min.Potem 5 głębokich wdechów i wydechów .Teraz rozłóżcie na podłodze kilka płaskich rzeczy np. gazetę ,kijek, sznurek ,książkę a nawet poduszkę lub zwinięty koc.Przez chwilę przeskakujcie przez te przedmioty na przemian to w biegu to w chodzie i kiedy się zmęczycie to wykonajcie kilka skłonów i skrętów tułowia .Na dzisiaj to już wszystko.Dziękuję wam bardzo .
Kółko muzyczne
Cześć dziewczyny .Pamiętacie że w rytmie 4/4 ćwierćnuty wyklaskujemy na każde liczenie ;1i , 2i , 3i, 4i ,czyli 4 klaśnięcia ,ósemkę klaszczemy aż 8 razy ,czyli 1,i,2,i,3,i,4,i. Pamiętacie również że mamy pauzy  ćwierćnutową i ósemkową a pauza to cisza w muzyce .Kiedy to sobie przypomnicie ,weźcie 2 kredki albo 2 patyczki i wystukajcie rytm poznanych już piosenek .Najlepiej śpiewajcie i wystukujcie jednocześnie.Bawcie się dobrze .

Edukacja plastyczna
W związku z tym że zbliżają się Święta Wielkanocne wykonajcie piękny rysunek pt. "Koszyczek wielkanocny" z całą jego zawartością .Można rysunek pomalować kredkami ,można wykleić kolorowym papierem lub połączyć wszystko razem .Liczę na wasze wspaniałe pomysły .

08.04.2020r.
Witajcie
Edukacja polonistyczna .
Dzisiaj przeskoczymy trochę stron .Mianowicie proszę otworzyć podręczniki na stronie 74  .Jest tam wiersz ,który należy samodzielnie przeczytać .Kiedy przeczytacie otwórzcie dalej na stronie 76 i przepiszcie życzenia świąteczne do zaszytu klasowego .Pod tekstem już napisanym narysujcie najpiękniej jak potraficie piękną palmę z kolorową  pisanką.Dla odprężenia umysłu poczytajcie sobie tekst "Jajo" A.Frączek .Jest to świetna zabawa na łamanie języka .Potem otwórzcie ćwiczenia na stronie 80 i wykonajcie ćwiczenie 1 i 2 ,bo są łatwe.Następnie proszę przejść na stronę 83 i wykonać ćwiczenie 3 i 4 .Przypominam że o tradycjach i zwyczajach mówiliśmy już w tamtym roku i tylko trzeba je sobie przypomnieć .
Teraz zróbcie sobie chwilkę przerwy .
Edukacja matematyczna.
W matematycznych ćwiczeniach na stronie 60/61 zróbcie  zadania : 1 - to krzyżówka ,2 - to dodawanie różnych produktów na ciasto ,3 -to łatwa tabelka , 4 - naklejcie tylko tyle odważników  żeby było tyle samo po jednej czy po drugiej stronie szalek .Łatwe prawda ?
Edukacja przyrodnicza .
W zeszycie matematycznym klasowym napiszcie kilka (3-4 ) zdań na temat tradycji Świąt Wielkanocnych  w waszych domach  .
W związku z tym iż zbliżają się Święta Wielkanocne życzę Wam wszystkim spokojnych , zdrowych   Świąt Wielkanocnych, smacznego jajka i   obfitego śmigusa - dyngusa. Pozdrawiam Was serdecznie .

15.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Witam was serdecznie po świętach .Mam nadzieję ze jesteście wypoczęci więc zabieramy się do pracy. Ponieważ w dniu dzisiejszym  powiemy sobie o przylotach ptaków  a w szczególności o bocianach więc otwórzcie podręczniki na stronie 44/45. Zobaczycie tam bociana ,który jak już na pewno wiecie,  przylatuje do nas w okresie wiosennym a odlatuje na jesień .Na stronie 44 znajduje się opis bociana i bardzo proszę przeczytać ten opis ,będzie wam przydatny przy wykonywaniu ćwiczeń .Kiedy już przeczytacie tekst otwórzcie ćwiczenia na stronie 48/49 . W pierwszym ćwiczeniu musicie nalepić odpowiednie nazwy ptaków pod ilustracjami .Jestem ciekawa kto z was podpisze prawidłowo nazwy oczywiście bez pomocy innych? Przyznam się że musiałam poszukać nazw w Google .Wam też radzę skorzystać ze stron Google .Wystarczy napisać nazwę ptaka i kliknąć szukaj .Łatwe prawda? Drugie ćwiczenie to dopasowywanie powiedzenia do jego odpowiedniego  wyjaśnienia np. biały kruk -to bardzo rzadki egzemplarz. W 3 ćwiczeniu należy opisać ptaka tam narysowanego.Pomocą  będą wyrazy w ramce.To nie jest trudne -prawda? Kiedy wykonacie opis przejdźcie do ćw. 4 , które należy napisać tylko w zeszytach klasowych .Ma to być opis bociana jakieś 4-5 zdań .Pod opisem narysujcie najpiękniej jak potraficie bociana .
Zróbcie sobie krótką przerwę .Podskoczcie kilka razy do góry .Pomachajcie rękami w różnych kierunkach .Pozginajcie palce i zabieramy się za
Edukację matematyczną
Na dzisiejszej lekcji utrwalimy sobie dodawanie i odejmowanie liczb z przekroczeniem progu dziesiątkowego podczas rozwiązywania zadań tekstowych a także utrwalimy obliczenia działań z mianami liczb : zł, godz.,  dzień , litr i      temperatura . Wszystkie zadania są na stronach 40/41.Każde zadanie przeczytajcie nawet kilka razy aby zrozumieć ich sens a wtedy rozwiązanie takiego zadania nie będzie stanowiło żadnego problemu . Po wykonaniu wszystkich zadań proponuję wejść na stronę https://szaloneliczby.pl/klasa-2/ i poćwiczyć tabliczkę mnożenia i dzielenia ,gdyż już jutro rozpoczniemy nowy dział.
Teraz zróbcie sobie krótką przerwę .
Edukacja przyrodnicza
Przed świętami prosiłam o zasianie roślinek .Myślę że już coś jest widać ,co się z tymi roślinkami stało.Jako pracę domową zróbcie zdjęcie i przyślijcie mi na e-maila. Dziękuję i w dniu dzisiejszym to już koniec lekcji .Życzę wam powodzenia .

16.04.2020r.
Witajcie . Na początek zagadka
Ma ściany ,podłogi ,okna i drzwi,a w nim mieszkasz ty. Co to jest ?
Edukacja polonistyczna
Na dzisiejszej lekcji powiemy sobie o tym jak powstaje dom? W związku z tym otwórzcie stronę internetową bing.com/videos .Obejrzyjcie film "Pomysłowy Dobromir".Jest to bajka .Kiedy już  bajka się skończy  proszę otwórzcie ćwiczenia na stronie 54 i wykonajcie ćwiczenie tak jak jest w poleceniu .Następnie w ćwiczeniu trzecim należy według opisu umieścić odpowiednie nalepki .
Zróbcie sobie teraz przerwę .
Edukacja matematyczna
Już wczoraj prosiłam was o przypomnienie sobie tabliczki mnożenia i dzielenia. Mam nadzieję że to zrobiłyście, gdyż teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 44/45 i na początek wykonajcie zadanie nr.1,4,5,6 i 8 ,które są bardzo łatwe i wymagają tylko wpisu odpowiedniej cyfry lub liczby .Pamiętajcie że należy zawsze przeczytać z uwagą treść polecenia .Dopiero po tym rozwiązać zadanie lub obliczyć działanie .Kiedy już wykonacie ćwiczenia proszę otworzyć zeszyty klasowe i wykonać zadanie 9 .To zadanie postarajcie się wykonać z pamięci .
Teraz szybciutko poszukajcie jakiegoś patyka ,piłki ,balonu lub poduszki i kawałek sznurka .
Wychowanie fizyczne
Dzisiejsze ćwiczenia rozpoczniemy od podrzucania kolejno :piłki,poduszki ,balonu i sznurka .Tak około 10 razy każdy przedmiot.Teraz połóżcie się na plecach podnieście nogi do góry i machajcie nogami kilka chwil  aby następnie szybko wstać .Teraz się trochę pościgamy . Poproście o wspólną zabawę kogoś bliskiego .Proszę położyć jak najdalej od siebie patyk i na dany przez kogoś sygnał szybko pobiegnijcie do patyka .Można mierzyć czas . Kto szybciej ten KRÓL.Po udanej mam nadzieję zabawie zróbcie na koniec 10 pajacyków aby sportowo zakończyć ćwiczenia.
Edukacja muzyczna
Dzisiaj już na samym początku otwórzcie stronę bing.com/videos i wybierzcie piosenkę pt. "Kle kle boćku ,kle kle ".Na tej stronie znajdziecie kilka wersji tej piosenki .Waszym zadaniem będzie nauczyć się do następnego czwartku słów ,które należy napisać do zeszytu klasowego i melodii .Życzę powodzenia .

17.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Witam was serdecznie .Już wiecie jak powstaje dom więc dzisiaj powiemy sobie,  kto domy buduje?  Na początku wykonajcie krzyżówkę do wyrazu BUDOWNICZY i wpiszcie ją do zeszytu.Kiedy już to wykonacie otwórzcie podręcznik na stronie 51 i przeczytajcie tekst pt. Kto buduje dom ? Wypiszcie z tego tekstu nazwy zawodów ,które są przydatne przy budowaniu domów.Teraz otwórzcie ćwiczenia na stronie 57/58 i wykonajcie ćwiczenie 3-trzeba tylko dopisać końcówki wyrazów np.kafelk-arz, w ćwiczeniu 4-dopisz z ramki odpowiedni  rzeczownik do czynności człowieka,ćwiczenie 5 to odwrotność ćw. 4 ,bo trzeba do rzeczownika dopisać odpowiedni czasownik w czasie przyszłym np.tynkarz -  będzie tynkować .Łatwe prawda? w ostatnim ćwiczeniu nr 6 połączcie przedmioty z odpowiednią nazwą zawodu.Uf   --- zmęczeni no to przerwa na kilka ćwiczeń lub przekąszanie czegoś .
Edukacja matematyczna
W dzisiejszym dniu nadal będziemy operowali umiejętnością mnożenia i dzielenia .Otwórzcie ćwiczenia na stronie 46/47. Zadanie 1-to tylko mnożenie i dzielenie liczb Proszę spróbować wykonać to zadanie na czas.Liczę na waszą uczciwość .Z Waszych e-maili odczytam kto najszybciej .Zadanie 2 -trzeba uzupełnić cegłówki i obliczyć ile cegieł potrzebuje murarz do dokończenia domu.Zadanie 3 jest bardzo proste więc proszę przeczytać samodzielnie polecenie i je wykonać Natomiast w zadaniu 6 trzeba na żółto pomalować poprawne odpowiedzi .Zadanie 4 i 5 dla chcących mieć szóstkę jako dodatkową ocenę. Powodzenia.
Edukacja społeczna
Wyszukajcie w różnych źródłach wiadomości na temat pracy RYMARZA .Czym się zajmuje i czy ma coś wspólnego z budowaniem domu? No jestem ciekawa komu się uda wykonać to zadanie .Na dzisiaj to już koniec lekcji .Życzę wszystkim miłego odpoczynku.

 

 20.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Witajcie .Dzisiejsze lekcje dędą o tym jak należy postępować kiedy zrobiło się coś złego .Coś za co otrzymaliśmy nagrodę .Myślę że to trochę dziwnie brzmi .Kiedy jednak przeczytacie w podręczniku tekst pt. " Projekt Paryż"na stronie 52/53  , zrozumiecie o co mi chodzi .Kiedy już przeczytacie proszę napiszcie w zeszytach klasowych odpowiedź na pytanie zasadnicze : Kogo Hanka powinna przeprosić i dlaczego ? Następnie otwórzcie ćwiczenia na stronie 59 /60 i wykonajcie ćwiczenie 1-po przeczytaniu  tekstu z podręcznika  nie będzie trudno zaznaczyć  co jest prawdą   a co nie .W ćwiczeniu 3-najpierw uważnie przeczytajcie wyrazy w ramce by wpisać odpowiednie wyrazy do tabelki.Przypominam : rzeczownik -kto ? co? ,czasownik -co robi?  przymiotnik -jaki ? jaka? jakie?  .Do każdego wyrazu postawcie pytanie i już będzie wiedomo gdzie wyraz wpisać np.kto ? co? grupa -rzeczownik ,co robi? pomaga -czasownik ,jaka ? zgodna - przymiotnik .Natomiast w ćwiczeniu 4 wystarczy przeczytać polecenie aby je poprawnie wykonać  .Teraz zróbcie sobie przerwę .Witam po przerwie
Edukacja matematyczna .
W dzisiejszym dniu będziemy udoskonalać tabliczkę mnożenia i dzielenia na stronie48/49 .Czas start --------i kto szybko wykona i prześle mi na e-maila rozwiązanie wszystkich zadań oprócz  6- , które należy przepisać do zeszytu w całości ,rozwiązać i dać poprawną odpowiedź i 7 zadania -  ,które jest dla chętnych uczniów. Ogłaszam że 6 pierwszych e-mailii  to 6 ,5 następnych to 5+,i następnych to 5. No to do roboty .Ponownie zróbcie sobie przerwę i przygotujcie piłkę , poduszeczkę, coś okrągłego ale płaskiego (zakrętka od słoika albo od butelki lub plastikowy talerzyk ) i jeszcze zaproście kogoś do zabawy z wami ,bo będzie wychowanie fizyczne .
Wychowanie fizyczne
Na początek wykonajcie 10 pajacyków ,potem 10 skłonów w dół w górę przez chwilkę pobiegajcie w miejscu .Zmęczeni?????? Nie???.więc ćwiczenie 1 -poduszkę połóżcie jak najdalej od siebie .Kiedy już poduszka będzie leżała daleko wy turlając piłkę spróbujcie pocelować w poduszkę .Myślę że wystarczy 10 razy .Potem weźcie zakrętkę ,nakrętkę lub talerzyk plastikowy i w pozycji najpierw siedzącej turlajcie do poduszki w jednym pchnięciu potem wstańcie i w pozycji stojącej zróbcie tak samo .Też po 10 razy .Możecie zrobić zawody: Kto więcej razy trafi w poduszkę ? Uwierzcie mi , że zabawa będzie super z kimś  kto z wami będzie ćwiczył . Ja natomiast wierzę, że wy wykonujecie moje ćwiczenia .Myślę że ćwiczenia ,które wam proponuję nie są trudne ,tylko trzeba chcieć je wykonać.Życzę miłego dnia .

21.04.2020r.
Witajcie .
Dzisiejszy temat będzie o architekturze i architektach trochę nietypowych, bo zwierzęcych.Otwórzcie podręczniki na stronie 54/55 i bardzo proszę przeczytajcie tekst ,który się tam znajduje.Przypatrzcie się też pięknym fotografiom  ,które przedstawiają piękne budowle ale inne od budowli ludzi . Następnie otwórzcie na stronie 62/63 i wykonajcie ćwiczenie 1,3. .Dla chcących mieć 6 proszę pomalować ilustrację w ćwiczeniu 3 .Natomiast ćwiczenie nr. 2 napiszcie do zaszytu klasowego  .
Teraz króciutka przerwa .Chwilę sie pobawcie i odprężcie .
Edukacja matematyczna
Proszę wejść na stronę https://szaloneliczby.pl i wykonajcie tam 2-3 zadania z działaniami na mnożenie i dzielenie .Kiedy już sie wybawicie proszę otwórzcie na stronie 50/51 swoje ćwiczenia i jako utrwalenie wiadomości na temat wielokątów wykonajcie zadanie 1 i 2. Ramkę ,która sie tam znajduje przepiszcie do zeszytu szkolnego.To na dzisiaj już koniec .Chwila przerwy na kilka podskoków i wygięć pleców i przechodzimy do Zajęć technicznych .
Proszę przygotujcie sobie 10 różnych przedmiotów i spróbujcie  zbudować z nich wieżę lub domek ze wszystkimi elementami (okna ,drzwi ,komin ).Bawcie sie dobrze . Za mocno nie na rozrzucajcie i nie zróbcie bałaganu .Powodzenia.

Wychowanie fizyczne
Bardzo prosze abyście utrwaliły wszystkie ćwiczenia ,które wykonywaliśmy we wczorajszym dniu . Dodatkowo proszę wejść na stronę bing.com/videos i pooglądajcie krótkie filmiki  z tańcem -krakowiakiem .Możecie też trochę tak potańczyć jak tancerze na filmikach .Powodzenia i miłego tańcowania . 

Kółko muzyczne .
Dzień dobry moje drogie muzykantki .Przygotujcie sobie cymbałki ,zeszyt  z pięciolinią  .Pamiętacie wartości nut : ćwierćnuta .ósemka , półnuta .Półnuta uderzamy   na 1i  i  3i  w liczeniu 1i 2i 3i 4i(2 razy)  .Ćwierćnutę uderzamy na  1i  2i  3i  4i  w liczeniu 4/4 (4 razy) .Natomiast ósemkę uderzamy na każde liczenie  1  i  2  i  3  i  4  i (8razy).Teraz uderzajcie o dźwięki w takim rytmie : takt 4/4   2 ćwierćnuty + 1 półnuta
                 2ósemki +2 ćwierćnuty +2 ósemki
                 4 ćwierćnuty .Jeśli nie będziecie wiedziały jak to wygrać to dzwońcie do mnie .Chętnie wam pomogę .Powodzenia .

22.04.2020r.
Edukacja polonistyczna
Witam was serdecznie .W ostatnich dniach mówiliśmy obudowaniu ,o budowlach i jeszcze o tym kto tak naprawdę te domy buduje .Te wszystkie wiadomaści już wiemy ,dlatego dzisiaj powiemy o tym kto tak naprawdę tworzy te wspaniałe budynki .Jak wiecie wszystko musi być czemuś podporządkowane -domy też .Gdy zwierzęta budują swoje "domy" ,  plan plan jego budowy, mają że tak powiem w genach .Człowiek tak nie ma .U ludzi wszystko musi mieć swój plan pracy.Planami domów zajmują się  ARCHITEKCI .To oni tworzą cały obraz budowanego domu i wszystkiego co się w nim znajduje.To architekci projektują i wyczarowują domy jakie sobie wymarzył człowiek.Jednym bardzo znanym architektem był ANTONIO GAUDI .Antonio zajmował się projektowaniem i budową domów , kamienic , pałaców , kościołów i ogrodów .Pomysły czerpał ze świata (czyjego????????????????), tak ze świata  przyrody .Otwórzcie podręczniki na stronie 56 do 59 .Znajdziecie tam wiersz ,który należy przeczytać z wielką uwagą ,i tylko przeanalizować czyli pooglądać i chwilę poczytać dla  poszerzenia wiadomości ,dalsze strony o architekturze.Kiedy przeczytacie wiersz i przeanalizujecie inne teksty proszę otworzyć karty pracy na stronie 66 / 67 i  wykonajcie ćwiczenie 2, i 3 ,natomiast ćwiczenie 1 po wykreśleniu wszystkich ż i ó , dokończenie zdania : Jaki powinien być architekt ? -napiszcie w zeszycie klasowym.Pod tekstem możecie wkleić ,narysować piękny dom .Powodzenia .Poszukajcie domów na stronach w internecie .Wystarczy wpisać w Google  hasło o domu .Teraz zróbcie sobie chwilę przerwy .
Witam po przerwie
Edukacja matematyczna
Dzisiaj dokończymy zadania ze stron 50/51 do ,których rozwiązania potrzebna jest linijka .Proszę sobie takie narzędzie przygotować .W zadaniu 3 trzeba uważnie rysować przy linijce i wtedy powstaną figury :prostokąt i kwadrat.Zadanie 4 to wyszukanie kwadratów i pomalowanie ich na odpowiedni kolor. W 5zadaniu trzeba uważnie przeczytać polecenie i je wykonać .Natomiast  w 6 zadaniu trzeba wybrać poprawną odpowiedź i napisać do zeszytu .Pod tym tekstem narysować i pomalować kolorem kwadrat . Aha zdaje się ze część dzieci ma te zadania więc proszę aby otworzyły na stronie https://szaloneliczby.pl i poćwiczyły tabliczkę mnożenia i dzielenia .Na dowód że były na tej stronie proszę wpisać do zaszytu 8 przykładów z tej strony .
Edukacja społeczna
Skoro mówimy o domach ,ich budowaniu i projektowaniu,  proszę zatem spróbować zbudować z różnych odpadków, kartonów  pudełek i pudełeczek  ,swój piękny wymarzony dom .Liczę na wasze świetne pomysły ,a wiem że macie wspaniałe .Powodzenia.